Proces vyžírající paměť a swap

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Říjen 19 17:06:33 CEST 2007

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):

> 	Ano, Linux pracuje systemem optimisticke alokace = pamet, kterou
> jste si nechal pridelit urcite nebudeue potrebovat...:-)

> 	Vymenit alokator... existuji jiste i jiné implementace - třeba
> pesimisticka.

To je ovšem záležitost překladače, nikoliv jádra, ne? To dostane jenom
požadavek na paměť.

> 	Fyzicka moznost dnesnich pocitacu je neco, co uzivatelsky proces
> nema co zajimat... - nejprve je treba presneji definovat, co tim pocitacem -
> fyzickym - myslite...

Příklad s wiresharkem je prostě jeden z příkladů blbé aplikace, která má
nutkání udržovat všechna data načtená v paměti, ani nevím proč, zvlášť
když se jí povalují na disku. Ale to byl jenom povzdech, chtěl jsem si
to ověřit na vi, jak dopadne otevření souboru >2GB a to se chová taky
poměrně zvláštně, neobsadilo víc než 1GB paměti, vypadá to, že má nějaký
limit (asi 50% fyzické RAM). celkem zvláštní. A skočit při editování až
na konec souboru není žádný problém.

Davro