distro a soft pre kamerovy system

Miroslav Vašek vasek na hbnet.cz
Pondělí Říjen 29 14:18:50 CET 2007

DD,
existuje linuxovy projekt jmenem Zoneminder, je to asi rok, co jsem si s tim
hral takze uz si nepamatuju detaily:

On 10/29/07, laki <mandriva na centrum.sk> wrote:

> Dobry den,
>
> Poziadavky su priblizne taketo:
> - OS Linux distro (asi debian)
> - IP kamery (moznost fungovania v kazdych svetelnych podmienkach)

Zkouseli  jsme kamery Vivotek a Axis - kvalita obrazu je primo umerna cene.
Prinejhorsim se ve tme pouziji IR reflektory. Kamery Zoneminder podporuje.

- schopnost spracovavat  a archivovat obraz zhruba z 10 kamier

Zalezi na vykonu zeleza a kvalite zaznamu - P4 na 2,4GHz a 1GB jich zmaknul 12
v 640x480 na 10fps levou zadni

- moznost online prezerania zaberov z kamery po zadani IP adresy do
> prehliadaca

- uzivatelsky software pre linux

Zoneminder ma webove rozhrani jak pro admina, tak pro prohlizejici - pristup
podle jmena a hesla

- prevadzka 24/7

UPSka - RAID atd.

- dostatocne zelezo, aby to vsetko stihalo

Kazdy z nas ma jine preferovane komponenty, takze obecne:
CPU: potrebujete vykon na detekci pohybu a (ne vzdy) encodovani videa - IP
kamery vetsinou dodavaji mjpeg, ten se IMHO pouze uklada na disk.
DISK: sectete si jaky stream bude tech 10x mjpeg, nechte si rezervu na
prohlizeni a stahovani nahranych videi = RAID 0 nebo 10.
SIT: potrebujete dobrou sitovku (Intel, Broadcom) a switche co zkousnou ty
streamy - mam takovy pocit, ze ten AXIS dava v 640x480 na 30fps cca 10Mbit ale
mozna se pletu.

A samozrejme desku skz kterou ty streamy bez problemu procpete ze sitovky na
SATA/SCSI radic a na disk.

Moja predstava je zhruba taka, ze bude jeden server napojeny na UPS, na