jednoduchy backup & archive pre uzivatela

Dusan Zatkovsky msk.conf na seznam.cz
Úterý Srpen 26 12:05:03 CEST 2008

On Mon 25. August 2008 12:33:19 Kilian Igor wrote:
> Prajem vsetkym prijemny den.

Napodobne.

> Chcel by som vyriesit jedoducho doma backup aj s archivaciou na externy
> USBdisk.
> Podla popisov co som nasiel, by mi pravdepodobne najviac vyhovovalo
> nieco ako timemachine z jablcka (nikdy som to nevidel ako to funguje,
> iba som to cital).

Nevidel som, neviem.

> Jedna sa mi o to, aby backup a archivacia sa vykonavala na pozadi
> automaticky a iba ked uzivatel chce starsiu verziu, tak si ju cez
> graficke klikatko vyberie precita a potom zvoli ci prepise original,
> alebo len z neho vyberie povedzme nejaky text.

Toto mi skor pripomina verzovaci system v spolupraci s nejakym grafickym
frontendom ( svn + kdesvn + kompare/kdiff3 napr. )

> Techickou podmienkou je
> to, aby taketo data zaplnali externy USB/eSATA disk a nie primarny.

Nevidim v tom problem.

> Tak
> isto pri nepritomnosti tohto disku si odkladali docasne zmeny na lokal a
> po spristupneni ich preniesli na ext.disk.

Hmm, neviem ci celkom rozumiem. Zase mi to pripomina verzovaci system a
nasledny rsync z lokalu na externy disk.

> Existuje vobec nieco take? Ak sa nieco aspon k tomu blizi aj to napiste.
> (moze to byt zlozite na nastavenie, ale nech to pre uzivatela vypada
> uplne jednoducho)
> Ako riesite tento problem Vy na domacom pocitaci?

Ja to riesim tak, ze vsetku pracu mam v svn. Obcas to svn backupnem z
lokalneho disku na flashdisc pomocou rdiffbackup. Ale neviem, ci sa uplne
stretavame v poziadavkach ...

--
Dusan