libvirt - definice kvm stroje

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Prosinec 3 05:00:10 CET 2008

Vlada Macek wrote:
: > Prijde mi ze VNC je asi nejhorsi mozny zpusob pristupu na konzolu
: > virtualniho stroje (snad krome testovaci VM kde mam ruzne desktopove
: > distribuce a dalsi graficke pokusy).
:
: Pouzivam VNC, a to z duvodu rychleho nastaveni a zobrazovani konzoly
: guesta 1:1 dokonce do takove miry, ze jsem na host nainstaloval
: xtightvncviewer (kterej samozrejme natahl knihovny X).

	A k cemu takhle clovek potrebuje zobrazovat VGA konzolu
guesta 1:1?

: Kdyz jsem zjistil, ze jsem pul dne uplne zbytecne pracoval na konzole,
: ktera se prekreslovala rychlosti 10 radku za sekundu, tak me malem kleplo.

	Tak asi zas tak zle to nebylo kdyz jste si toho vsiml az za pul
dne, ne? Ja jsem to ted vyzkousel - prijde mi ze VNC neni nijak zvlast
rychlejsi nez emulovany seriovy port qemu. Pouzivam tento prikaz:

time sh -c 'for i in `seq 1 1000`; do echo "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"; done'

- na konzole (-serial mon:telnet:127.0.0.1:4101,server,nowait) a prihlaseni
	pres ssh na hostitele a odtam pres "telnet localhost 4101" na konzolu
	to dela 5 vterin
- na VNC (pustene pres ssh port forwarding na hostitele) to trva 3.5 s
	a je videt ze neprekresluje vsechno.
- pres SSH (na hostitele a odtam na hosta) 0.51 s.

	Pritom seriova konzola ma mnoho vyhod:

- vidim stejny font a barvy jako v jinych terminalech (zejmena podle potreby
	vcetne plneho unicode) a ne emulovany VGA font
- muzu kopirovat mysi mezi oknem se seriovou konzolou a jinymi terminaly
	(VNC prenasi jen bitmapy, takze nemuzu vzit treba Oops z konzoly
	a nekam rozumne prenest).
- muzu mit okno s konzolou libovolne velke a velikost menit za behu
- kdyz si telnet pustim ve screenu, muzu k nemu pristupovat (screen -x)
	z vice mist zaroven
- kdyz mi jadro vyblije na konzolu 1000 radku, proste v xtermu chytnu
	za scrollbar a vidim i tech 1000 radku dozadu. Ve VNC mam tak
	akorat HW scrollback emulovane VGA karty, dve obrazovky dozadu.

	Samozrejme je to o kus pomalejsi nez SSH na hosta, ale taky
pristup na konzolu clovek pouziva jen vyjimecne - pokud zrovna z nejakeho
duvodu neni mozno dostat se na toho hosta po SSH.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |