Chyba filesystemu (JFS)? Velke subory maju vzdy ine CRC/MD5

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Pondělí Leden 14 08:50:20 CET 2008

jelito na chello.sk wrote:

> Ked dam na subore, ktory ma priblizne 3 GB a viac vypocitat CRC/MD5, tak s
> kazdym vypoctom dostanem ine cislo. Proste nie klasicke poskodenie suboru,
> ale vzdy vypocita ine cislo.

Hned by som povedal ze chyba RAM (stalo sa mi), keby uz nebola vymenena... ja by som
odskusal:
- pustit memtest86 a DOKLADNE otestovat RAM
- skusit, ci to robi aj zo systemoveho IDE disku
- vypnut DMA na diskoch
- vypnut ACPI/apic
- napojit disky na iny pocitac a skusat tam
- podtaktovat RAM
- ocistit konektory kablov k diskom
- vymenit kable k diskom
- podtaktovat CPU
- napojit na server iny disk (najlepsie na inu zbernicu - IDE, popripade aj
  cez USB) a skusit na rovnakom, neskor aj na inom filesysteme

> Vzhladom na to, ze pri kazdom citani/odohrani sa chyby v subore menia, tak
> dufam, ze nie su subory trvalo poskodene, ale problem vznika iba pri
> aktualnom citani suboru.

zalezi na tom, ci boli nahravane na disk v case, ked uz bola tato
porucha "aktivna"

> Velmi by som ocenil nejaku pomoc, sam na to vobec nestacim, kedze som
> uplny amater v tomto a nechcem prist o data, co tam mam.

Disky je asi najlepsie namountovat read only a nezapisovat na ne, kym sa
nenajde chyba.

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |