Jak pomalu zkopirovat mnozstvi souboru

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Březen 27 08:28:20 CET 2008

Ing. Martin Hankovec napsal(a):
> mam v linuxu (CentOS) primountovane disk.pole pres nfs a potrebuju na nej zkopirovat velmi velke mnozstvi malych souboru (v mnoha podadresarich). Problem je, ze po nejake dobe kopirovani se komunikace zasekne. Potreboval bych tedy rychlost kopirovani snizit.
> Zkousel jsem pouzit u rsync volbu --bwlimit, ale to zrejme nefunguje u prace s lokalnimi soubory. U cp jsem podobnou volbu nenasel.
> Uz me napada jen pristup pres "find .. -exec cp .." a pri kazdem kopirovani vkladat pauzu.

> [...]

Pokud kopírujete z lokálu na NFS disk a máte CentOS5, tak stojí za pokus
udělat to, že si nastavíte IO scheduler na CFQ (pokud máte náhodou
nastaven nějaký jiný, CFQ je výchozí) pro zdrojové disky a pak pustíte
to kopírování klidně pomocí cp přes příkaz ionice s nastavením IO
priority někam na konec.

M.