DHCP na linuxu a ip helper address

Čtvrtek Květen 1 21:39:08 CEST 2008

On Wed, 30 Apr 2008, Jan Volešák wrote:

> Dobry den,

> mam na linuxu dhcp (stary RH7.x) a v .conf definici pro 2 subnety
> z jednoho C rozsahu (/25 a /27).

> Cisco switch je rozdelen na VLANy a nastavena ip helper address na ip
> adresu linuxu. Podivne je, ze kdyz jsem v subnetu 2 a pozadam o ip
> z rozsahu subnetu 1 (protoze jsem tam byl pripojen) dhcp mi ji prideli.

Dostane se k DHCP serveru informace o tom, z jaké vlany požadavek pochází?
V logu by mělo být napsáno ...via <ip adresa>. Také by tam Catalyst měl
přidat relay agent info option, ale to asi uvidíte, jen když budete
poslouchat na síti.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /