Jadro 2.6.27 a rychlost PC

d.petr d.petr na post.cz
Čtvrtek Listopad 6 20:45:52 CET 2008

> To si prave nemyslim, protoze FTP jen bere data z disku a posila je dal, nic
> s nima nedela tj. CPU neni zatizeny (pretizeny), kdezto SSH/SCP ma vyuziti
> CPU nasobne vetsi a nemusi stihat cist data z disku.
> Mozna je to slepa kolej, ale jen me to napadlo...
>
> Otazka je jaka je absolutni rychlost prenosu pres SSH a FTP.
> pripadne test na lokalnim disku pomoci hdparm -Tt anebo dd...

Tak odpovím na několik dotazů najednou.
hdparm v obou jádrech tvrdí pouze multcount=16, io_support=16bit a
readahead=8 (ve 2.6 readahead=256). Ostatní =0, tedy zřejmě ani DMA a
ani IRQ.
Hodnoty hdparm v MB/s pro 2.4/2.6: cached 7.51/7.38, buffered 1.44/1.41,
direct 1.94/1.99.

Absolutní rychlost pro SSH a FTP? Někde už jsem se zmínil: soubor 1,7 MB
se přenese přes FTP za 5s, přes SSH ve 2.4 za asi 120s, ve 2.6 za asi
600s (tj. asi 3 KB/s. No není to blesk? :-) ).

Zkoušel jsem i strace, ale nedokázal jsem ho přimět, aby změřilo ty
správné procesy. Chtěl jsem ho použít při kopírování na localhost pomocí
mc (tak, jak to dělám), ale strace mi vždy změřilo jen ten samotný mc
(asi vteřina práce). Volba -f nebo -ff mi vždy zmrzla a musel jsem ten
mc odstřelit z vedlejší konzole.

Napadlo mě zkusit i distribuční jádro (2.6.18) mého oblíbeného Debianu.
Co myslíte, bylo rychlejší, nebo pomalejší než moje 2.6.27? ..... Ano,
c) je správně. Nenabootovalo, protože nenašlo disk s rootem. Tipuju
proto, že CONFIG_IDE_GENERIC (bez kterého mi disk taky nenajde) mají
jako modul a ten se holt bez disku blbě hledá. Debiane, Debiane!
A nějak se mi už nechce kompilovat celé jejich jádro.

Takže zřejmě veškeré pokusy uzavřu s tím, že něco je jinak (a nevím, co)
a přitom (doufám) ne úplně špatně. Všechna měření (disk, openssl speed)
dopadají v obou jádrech podobně, přesto je rozdíl kopírování přes ssh
5násobný. Snad se to neprojeví i jinde, soubory budu přenášet obyčejným FTP.

Děkuji všem, kteří se snažili přispět radou nebo nápadem.
Petr