Jadro 2.6.27 a rychlost PC

d.petr d.petr na post.cz
Čtvrtek Listopad 6 23:07:43 CET 2008

Petr Stehlík wrote:
> ja uz si zacinam pripadat uplne nesvuj, ale porad nechapu, proc
> kopirovani Midnight Commanderem (ktery pro to pouziva cat a dd) rikate
> "kopirovani pres ssh"?  A dale, proc jste porad jeste nezkusil opravdu
> "kopirovat pres ssh", tedy prikazem scp?

Protože se tak nějak domnívám, že se s tím serverem mc spojí
prostřednictvím ssh a pak tím spojem kopíruje. Jak konkrétně uvnitř, po
tom jsem nepátral, ale asi v obou případech stejně. Jinak tedy, že na
serveru pracují jak vzteklí dd a cat, to mne překvapilo.
scp jsem asi kdysi taky už použil, když tak koukám do infa, jenže mc je
pohodlnější - lépe se mi vybírá, kam kopíruju, odkud a co (jedním i
druhým směrem).

> A pokud tu jini meli stoprocentni napady s UDMA, tak prece nebylo nic
> jednodussiho nez uz davno disk z kopirovani uplne vynechat a kopirovat
> z/do /dev/shm/ (nebo jineho ramdisku v 2.4 kernelu)...

Nejsem si jist, zda ve 2.4 něco takového mám, spíše bych tipoval, že ne.
Ale na podívání bych musel zas přebootovat. Ve 2.6 shm mám a tam by to
vlastně stačilo.

Jenže abyste neřekl, zkusil jsem to vaše scp.
Půjdu se zastřelit. Trvalo to asi 10 vteřin. Na disk. Je to sice víc,
než 5 vteřin FTP, ale méně, než 10 minut přes mc.
Jenže teď tomu rozumím pořád stejně blbě. Kdo tedy zdržuje 5krát víc (v
porovnání s 2.4) a proč? mc? Ten asi ne, nejede na serveru. cat? dd? No
ssh (nebo openssl??) tedy zřejmě ne.
Uf, pokračování jindy.

Petr