jak funguje systemove proxy nastaveni pro webove browsery?

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Úterý Listopad 18 16:43:10 CET 2008

On Tue, Nov 18, 2008 at 03:30:18PM +0100, Tomáš Koželuh wrote:
> Teď tomu úplně nerozumím, pokud se přesměrují porty 80 a 443 na proxy, proč
> by neměla transparentní proxy fungovat? Mně to tak normálně funguje, akorát
> https prostě přesměrovává dál a nic necachuje...

to pro mne znamena presmerovat porty na nejakou lokalni transparentni proxy na
routeru, ktera z toho udela proxy request a posle to na dalsi stroj squidu,
ktery to pak preposle zpet routeru a ten to posle dal. nejsem si jit, jak to v
pripade CONNECT funguje a cetl jsem ze to neni uplne funkcni.

hlavne me zajimalo jak pomoci dhcp nastavit klientum aby vedeli, ze pouzivaji
proxy. ve firefoxu jsem nasel neco jako "get proxy settings from system",
takze bych odhadoval, ze to asi nejak jde. a predpokladam, ze i na windowsech.

mk