ProLiant DL320 G2 & Linux

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Sobota Říjen 18 23:00:36 CEST 2008

> Z prvního dotazu jsem pochopil, že to nemůžeš rozběhnout vůbec...

Rozběhnout to mohu. RHEL 5 to pole vidí, ale nedá se určit stav - a v
tom je zakopaný pes (teda v "biosu" jakýsi základ je, ale to je při
vzdálené správě na ...) RHEL 4, Debian 4 a Ubuntu 8.04 to vidí jako 2
ide disky. Ten software je na stránkách HP jen pro RHEL4 - ale teď mě
napadlo, že možná půjde použít jen to monitorovací binárku a na moduly
jádra (které pochopitelně jsou pro jiný kernel) se vykašlat, když už v
distribuci jsou.

Další možnost je, že  si tam vytvořím SW raid, ale trochu se bojím, že
se přechytralý interní RAID časem rozhodne, že ten jeho RAID (nějakej
tam nastavenej musí být - konfigurace bez RAIDu nejde) je potřeba
obnovit do on-line stavu a tím poškodí SW raid.

Jo a ještě jsem nepřišel na to jak RHEL 5 případně donutit, aby to při
instalaci a pak při bootu viděl jako 2 disky, ale to jsem moc nestudoval
- doufám, že půjde nějak jednoduše hned při bootování instalaček zakázat
modul RAIDu cciss. Možná ještě před tím zkusím nainstalovat něco co ten
RAID nevidí - jestli vůbec půjde nabootovat. Pokud disky byly "spare
pool", tak to šlo nainstalovat, ale bootovat se muselo odjinud.

Fakt je to vopruz - asi už nikdy nebudu chtít žádné dary :-). Vše v
pondělí vyzkouším - stroj je v práci.

Všem moc díky za reakce a nápady a informace.

Petr

P.S. Nabootovat instalačky Windows 2000 tak, aby viděli pole se mi i s
disketou s driverama taky nepodařilo. Ale to je jen tak mimochodem, to
neřeším.