Diskova cache a moje dalsi cache

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Září 7 15:25:39 CEST 2008

Preji hezkou nedeli,

On Sun, Sep 07, 2008 at 02:38:13PM +0200, Pavel Kankovsky wrote:

> Pokud jsou maximální režijní náklady na čtení dva syscally (a propos,
> znate pread()?) a dvě přeplánování procesu (s dostatečně čerstvým

A hele! :) pread() je i na sunech a bsd. Asi si zoptimalizuju kus kodu.
Predpokladam, ze na macovi bude taky.

> schedulerem), tak je to pořád O(1). O(1) je každá konstanta bez ohledu
> na svou velikost. :)

Psal jsem O(1), protoze nevim jestli linuxova diskova cache pouziva
radix stromy nebo hashe. Pri stromech by read() mohl byt O(log n).
Tuto cast kernelu mam stale v todo listu.

-- Dalibor Straka