Nová verze kxkb

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Úterý Únor 17 17:38:35 CET 2009

Zdravím.

V důsledku vydání nového Debianu (používám testing) se mi změnilo rozložení
klávesnice. Dosud jsem používal toto nastavení, které mi perfektně
vyhovovalo:

 setxkbmap -rules xorg -model pc105
-layout "us,cz_qwerty" -option "grp:switch,grp_led:scroll"

Jenže to už nefunguje. Dostávám nic neříkající hlášku:
Error loading new keyboard description,

a s -v 10:
Setting verbose level to 10
locale is C
Warning! Multiple definitions of rules file
         Using command line, ignoring X server
Warning! Multiple definitions of keyboard model
         Using command line, ignoring X server
Warning! Multiple definitions of keyboard layout
         Using command line, ignoring X server
Applied rules from xorg:
model:      pc105
layout:     us,cz_qwerty
grp:switch,grp_led:scroll,grp:switch,grp_led:scroll,grp:switch,grp_led:scroll,grp:switch,grp_led:scroll
Trying to build keymap using the following components:
keycodes:   xfree86+aliases(qwerty)
types:      complete
compat:     complete+ledscroll(group_lock)
symbols:    pc+us+cz_qwerty:2+group(switch)
geometry:   pc(pc105)
Error loading new keyboard description

Četl jsem si v man setxkbmap, a dočetl jsem se, že:
" Only one  layout may be specified on the command line."

Jenže to nijak nevysvětluje, k čemu tedy v současné době slouží
volby -option... Na webu jsem také nic nenašel...

Neví někdo, jak to udělat, jestli to ještě jde, abych mohl psát na americké
klávesnici a přes pravý Alt si zapínat českou na psaní nabodeníček?

Díky.

--
Pavel Kraus
GPG FP: 9546 3E90 4376 094C 500C 6CBD 7ACB 81D7 F30D FEE7