Postavit si diskove pole na linuxu

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Pondělí Leden 19 13:55:37 CET 2009

LLK wrote:
> proto me je divne, ze zadny load CPU zapis na R5 pole se negeneruje a ze to zapisuje 30x pomaleji, nez to cte...

Jestli si vzpominam, tak moje stara AMD K6-200 generovala XORy rychlosti
v radu GB/s, takze desitky MB/s na dnesnim CPU proste nepoznate. Proc
vam tato HW sestava ve Windows funguje tak, jak funguje, neni otazka, na
kterou bych Vam dokazal odpovedet. Ani nevim, jak jste testoval a jestli
do tech vysledku prilis nepromlouvaji diskove cache systemu a radice.

> Otazka: muze byt 4jadro pomalejsi nez 2jadro, pokud mate jen single threaded aplikaci? Jak to maji udelane, ten CPU?

To je otazka frekvenci za predpokladu, ze porovnavate CPU jednoho
vyrobce, jedne architektury.

> Hodne aplikaci neumi vyuzit vice vlaken, treba WinRAR umi 2 vlakna a Quad CPU tedy nevyuzije...

A co kdyz ho spustite vicekrat? :-)

Mam tu dva prakticky identicke fileservery, ktere se lisi jedine
procesorem - jeden je dvoujadro, druhy je ctyrjadro, frekvence jsou
stejne. Vykon je prakticky stejny, rozdil je v mezich chyby metody.

> Co mi vadi je, ze kdyz udelam Raid pres driver vyrobce (ma vyhodu v tom, ze je to pro OS transparentni, je to jeden volume a je to rychlejsi), tak nemohu cist SMART informace z jednotlivych disku (teplota, SMART status)... Je to v Linuxu jine?

To zalezi na ovladaci radice, neexistuje jina odpoved, nez - nektere
radice vam to reknou, nektere ne. Obecne jsou HW RAID radice na tyto
informace skoupe.

PK
--
Petr Klíma