Jak se pouziva vimdiff(1)?

Neděle Květen 10 15:05:11 CEST 2009

On Tue, 5 May 2009, Jan Kasprzak wrote:

> A ted co s tim? Napriklad kdyz chci jakoby sjednoceni vsech zmen - cili
> do vysledku mit zrusene "dva, tri, ctyri" a pridane "trinact" a "tricet".

No jo, ale má se přidat např. nejdřív "trinact" a pak "tricet" nebo
naopak? To asi nelze bez znalosti povahy těch dat nelze rozhodnout.

> Jaky je doporuceny zpusob jak toto udelat s vimdiffem?

Já ho osobně obvykle používám dost primitivně. Otevřu jen obě upravené
verze a pak z té "cizí" přenáším změny do "mojí", dokud nemám pocit, že
zbývající změny jsou už jen ty, které tam chci mít.

Když je to složitější, tak může být dobré otevřít i původní verzi, ale pak
je dobré si u nekonfliktních vyřešených změn sesynchronizovat všechny tři
soubory, aby to už neotravovalo (ovšem ukládat jen ten jeden).

> Chapu ze muzu se pres ctrl-w l prepnout do prostredniho okna (ve kterem
> pak ma byt cilovy stav) a pres :diffget 1 nebo :diffget 3 brat zmeny
> zleva nebo zprava.

Upřímně řečeno mám dojem, že většinu změn je rychlejší udělat ručně
než s použitím diffget.

> Ale kdyz bych chtel do okna dostat obe zmeny? Pomuze v tomto vubec
> vimdiff nejak, nebo je lepsi vzit vystup diff3 (resp. verzovaciho systemu)
> a proste vyhledat <<<<<<<<< a >>>>>>>>> a rucne vyeditovat?

vimdiff je imho dobrý na řešení konfliktních situací, kde je potřeba vzít
tu něco z jedné strany, tu z jiné, onde to nějak zkombinovat. Pokud je
většina změn nekonfliktních, tak je lepší to nechat na nějakém stroji
(možná by stálo za pokus udělat diff3 --easy-only, aplikovat výsledek
a pak teprve pustit vimdiff na zbývající změny).

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /