váhavý, loudavý, usínající S.M.A.R.T. self test

Ján Rusnák jr na aztech.sk
Pátek Květen 15 12:55:50 CEST 2009

Petr Stehlik wrote:
> Pak jsem upgradoval kernel z 2.6.22 na 2.6.26 a dělal ještě pár změn a
> naráz jsem si všiml, že ty self testy neprobíhají - že prostě zůstávají
> trčet na třeba "90%" (či jiné hodnotě) celé týdny.
selftest prebieha len ked je disk v iddle stave, cize ci to vobec
dobehne zavisi od toho ako je disk zatazeny.
Ja som mal problemy s Barracuda ES.2 250G, smatrtctl -t short (long),
skoncilo hard resetom SATA zbernice, v logoch bolo "device slow
respodning" a.t.d., kernel 2.6.26 64bit lenny, kontroler ICH9R AHCI
mode. Zaujimave bolo ze selftest neprebehol len vtedy ak bol HD
pripojeny na kanal 0. Skusal som na problematicke disky novy firmware
SN06 a selftesty zacali fungovat. SN05 firmware pre ES.2 Barracudy bolo
problematicke. Skuste napisat na Seagate support a vyziadat si novy
firmware, reagovali teraz velmi promptne, asi po tych pruseroch co mali
zaciatkom roka nabrali viac ludi na support :).

--
JR

       JAN  RUSNAK
     +421 903 550345