Postfix a nekvalifikovane adresy

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Listopad 11 14:20:45 CET 2009

	Dobry den,

mam postovni server spravujici vic domen, bezi tam postfix. Ted je ale
problem, ze maily tam muzou vznikat i jinym zpusobem nez ze prijdou
zvenku (jsou napriklad generovane z nejake databaze nebo z weboveho rozhrani).
Problem je, jak takoveto maily "sanitizovat", zejmena jak kvalifikovat
nekvalifikovane adresy v hlavickach. Protoze bych potreboval, aby se
za nekvalifikovanou adresu nedoplnovalo @hostname, ale jedna z tech domen,
ktere mailserver spravuje (ale pro kazdy mail muze byt jina).

	Lokalne vznikle maily vstupuji do Postfixu pomoci

| /usr/sbin/sendmail -if odesilatel adresat...

	Muzu nejak postfixovemu /usr/sbin/sendmail rict, ze "u tohoto
mailu za zavinac doplnuj to a to"? Pokud dobre ctu dokumentaci, tohle
lze nastavit jen globalne v main.cf (/usr/bin/sendmail na to ma parametr,
ale je oznaceny jako "ignored").

	Druha moznost je filtrovat ty maily pred vstupem do
/usr/sbin/sendmail. Snazil jsem se to delat v Perlu, jsou tam
dva moduly: Mail::Address v zasade funguje, akorat nerozezna
skupinove adresy (takove to skupina:...;). Druhy modul - Email::Address
zase skupinove adresy rozezna, ale nerozezna nekvalifikovanou adresu :-(.

	Treti moznost (mozna?) je mit na loopbacku vypustenych vic
instanci smtpd s ruznym nastavenim remote_header_rewrite_domain,
ale to asi nepomuze - mam pocit ze remote_header_rewrite_domain zpracovava
az cleanup(8), ktery by i tak byl jen jeden.

	Jak byste to resili? Diky,

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |
Please don't top post and in particular don't attach entire digests to your
mail or we'll all soon be using bittorrent to read the list.     --Alan Cox