Routování directed broadcast

Jan Houstek Jan na houstek.net
Čtvrtek Srpen 26 14:26:00 CEST 2010

Zdá se mi to, nebo linux neumí routovat directed broadcast?
Např. na routeru je eth0 10.20.30.40/24 a skrz eth1 dorazí paket s cílovou
IP 10.20.30.255, router by ho měl poslat do eth0 jako link-level
broadcast (plus samozřejmě zpracovat lokálně).

Podle RFC 2644 by to defaultně mělo být zakázané, ovšem po chvíli civění
do net/ipv4/route.c mám dojem, že linux to ani nijak zapnout neumí a vždy
takový packet přijme jen lokálně. Nebo jsem něco přehlédnul?

Potřebuju to na routování WoL magic packetů, což u použitého software jsou
UDP s pevným portem, takže to lze snadno vyřešit jednoduchým userspace
udělátkem. Jen mě překvapuje, že v krátké době jsem narazil na další
celkem standardní síťovou záležitost, kterou Linux nemá pořádně
implementovanou (ta první byly multicasty). Skoro jako by nějaký klíčový
vývojář byl proti ne-unicastům zaujatý <g>

-- HH