Zjisteni zapnutosti monitoru

Josef Stengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Únor 18 16:08:22 CET 2010

EDID je většinou řešen pomocí eeprom. Nejsem si jist jestli nejde číst
když monitor je vypnutý, podle mě jde. Možná je to i ve specifikaci,
nevím, nečetl jsem ji.
Soudím tak dle televizí, se kterými jsem měl co dočinění. Bylo to
realizováno pomocí eepromek, už z toho důvodu že to muselo být čitelné i
při vypnuté televizi. Chipset umožnoval použití virtuálních  eepromek
ale to se nepoužívalo právě z důvodu, že připojená zařízení (DVD, domácí
kina ...) nezajímalo, jestli je zapnutá, ale co je ktomu připojeno.
Pokud byly v době startu nepropoené kabely, DVD mohlo nenaběhnout (HDMI
výstup) a dokud jste ho nevypl a nezapl, tak jste nic zobrazili akorád
tmu. Další důvod pro čtení kdykoliv se jmenuje (flus) HDCP.

Ale kdyby jste na něco přišel, tak dejte vědět, hodilo by se mi to. Jsem
sice k tomu skeptický, ale rád se, v tomto případě, spletu :-).

ced