GFS2 nad drbd

Ludek Finstrle luf na pzkagis.cz
Středa Leden 20 09:28:36 CET 2010

Ahoj,

Tue, Jan 19, 2010 at 11:04:27PM +0100, Zdenek Mazanec napsal(a):
>  uz delsi dobu se pokousim rozchodit gfs2 nad drbd. Mam dva nody, mezi
> nimi stabilni drbd (/dev/drbd1) v master-master konfiguraci. To chodi
> bez problemu.
> A ted problem. Zaboha mi nejde vytvorit lvm v /dev/drbd1. Resp. vytvorim
> obal - to jeste projde bez problemu. Ale v situaci, kdy zkusim neco jako
>
> [root na trinity ~]# lvcreate -l 100%FREE -n gfs VolGroup01
>   Found duplicate PV 5YP3Lw7Ok0i7lsRfB5hIbN2q6Al1GMiv: using /dev/hdk2
> not /dev/drbd1
>   Error locking on node trinity.bt.local: device-mapper: reload ioctl
> [...]

celkem by me zajimalo, jak mas pokladany zbytek. Kdyz jsem rozchazel
svou konfiguraci, tak jsem o tom premyslel a k clvm nad drbd jsem nejak
nevidel moc duvod.

Mam: disk -> lvm -> drbd -> gfs2

Predpokladam, ze podklad mas stejne. Neni pak problem, ze mas 2 lvm
nad sebou? Je fakt, ze s tim jsem si nikdy nehral a nezkoumal
(treba to nevadi), ale osobne mi to neprijde tak super.

V cem mas pocit, ze gfs2 nad drbd je o hubu?

Mohl bys pripadne vic priblizit svou konfiguraci, ze bych to taky zkusil?

Luf