GFS2 nad drbd

Zdenek Mazanec konference na betateam.com
Středa Leden 20 11:30:12 CET 2010

> celkem by me zajimalo, jak mas pokladany zbytek. Kdyz jsem rozchazel
> svou konfiguraci, tak jsem o tom premyslel a k clvm nad drbd jsem nejak
> nevidel moc duvod.
>
> Mam: disk -> lvm -> drbd -> gfs2

Ja mam podklad jednodussi, mam
disk->primary partition->drbd->gfs2
plan byl ovsem
disk->primary partition->drbd->clvm->gfs2

Umyslne jsem pod drbd nedaval lvm, protoze v tu chvili se mi nedarilo
vytvorit lvm s podporou clusteroveho zamykani a davat pod drbd
"obycejnou" lvm mi prislo dost k nicemu. Klasickou lvm mam vsude okolo
te zminene jedne partisny.

> Predpokladam, ze podklad mas stejne. Neni pak problem, ze mas 2 lvm
> nad sebou? Je fakt, ze s tim jsem si nikdy nehral a nezkoumal
> (treba to nevadi), ale osobne mi to neprijde tak super.
Ani me ne, proto to tam nemam.

> V cem mas pocit, ze gfs2 nad drbd je o hubu?
Noo, asi je to jen pocit. Kazdopadne nemam dobry pocit z gfs2 s iks
zurnalama nad devicem, ktery se muze menit "bokem" sychronizaci z
druheho nodu. Zatim to (par dni) funguje, nicmene rad bych -pokud to
pujde- dostal do stavu s aktivni clvm (tak, jak to mam na mistech, kde
neni drbd)

> Mohl bys pripadne vic priblizit svou konfiguraci, ze bych to taky zkusil?
Myslim, ze to je docela klasicky setup. Dva nody s master-master drbd
zarizenim, pod drbd primarni diskove partisny. Nad tim uz primo gfs2 se
dvema zurnalama - kazdy nod zapisuje sam na sebe, zadny ale neexportuje
svuj gfs2 nekam dal, proto jen dva zurnaly.
Na mistech, kde nemam drbd mi gfs2 jede nad clvm a tam jsem mnohem
klidnejsi, byt se to zase naopak exportuje rade jinych nodu.

S pozdravem,
  Zdenek Mazanec