GFS2 nad drbd

Zdenek Mazanec bluehawk na betateam.com
Čtvrtek Leden 21 20:36:48 CET 2010

Pavel Kankovsky wrote:

> Jaké varování? Podle původně citovaných hlášek tam bylo jednou
> "Found...", dvakrát "Error..." a jednou "Aborting". A také tam bylo
> /dev/sda2 na jednom uzlu a /dev/hdk2 (h!) na druhém, čili popsaný filtr by
> byl nedostatečný.

Zmizelo varovani o duplicitach, cili filtr po uprave zabral, nicmene
vysledek byl stejny. Zkusim jeste vse zrusit a vytvorit znova.
Ano, jsou to (oba) jen sata disky. V tomto pripade nejsou finance na
slusne pole. Ten druhy (hkd) je pripojen na RocketRaidu 1x40.

> V každém případě to vypadá, že zmatek plyne z toho, že každý uzel vidí PV
> dvakrát: jednou přímo a jednou přes DRBD a zřejmě to mylně považuje za
> multipathing a systematicky si k další práci vybírá špatné zařízení.
> A je možné, že pouhá úprava filtru v lvm.conf nebude stačit, možná bude
> potřeba VG deaktivovat a znovu aktivovat, nebo možná bude dokonce
> nejlepší VG vytvořit úplně znovu (ve stavu, když už bude k PV
> přistupovat jen přes DRBD).

Zkusim.

> Řekl bych, že samotné (C)LVM fungování GFS nad DRDB nijak moc nepomůže (a
> pokud se nebudou provádět nějaké reorganizace za chodu, tak ani neuškodí).
> Problém je hlavně v tom, zda je DRBD schopno fungovat způsobem, který GFS
> (a CLVM) očekává, tj. ekvivalentně s jedním sdíleným diskovým zařízením.

Melo by, je na to stavene. Nejsem sam, kdo to tak provozuje, nicmene
ostatni tam vzdy davaji mezi drbd a gfs (c)lvm. Neplanuji delat zmeny za
chodu, absence lvm by tak nemela vadit.

Dam vedet, jak jsem dopadl pri novem pokusu.

S pozdravem,
 Zdenek Mazanec