SSH tunel alebo VPN?

Martin Tiršel lk na blackpage.eu
Úterý Září 28 11:46:41 CEST 2010

Zdravim,

mam znameho s MAC OS X, ktory ma klasickeho wifi poskytovatela bez
verejnej IP na svojom routri, takze u neho nedokazem otvorit nejaky port,
aby som sa k nemu pripojil cez VNC a nieco ponastavoval. Takze hladam ine
moznosti. VPNkou by sa to dalo, ale musel by som sa naucit nastavit VPN
server, certifikaty a co ja viem co vsetko to este obnasa, co mi teraz
casovo velmi nevyhovuje a pride mi zbytocne sa to ucit len kvoli tejto
jednej zalezitosti. Moja otazka ale je, ci sa da taketo nieco riesit aj
SSH tunelom (o ktorom tiez toho vela neviem :), kedze ssh je na oboch
stranach. Ak ano, ako na to? Pripadne poradite nieco uplne ineho? Na mojej
strane je linux a router s verejnou IP pod mojou kontrolou.

Dakujem

--
S pozdravom,
Martin Tiršel