Na KVM jedine CentOS !?

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Středa Srpen 10 20:53:10 CEST 2011

Dne st 10. srpna 2011 Vladimir Macek napsal(a):
> Nedavno jsem se s jednim clovekem, ktery se svym tymem uz nejake roky
> poskytuje profesionalne housing, hosting vc. VPS atp., bavil prave o
> virtualizaci.
>
> Na 64bit inteli quadcore jsem totiz nedavno nainstaloval 64bit Debian
> Squeeze + pekny pythoni virt-manager, do toho nasekal virtualni linuxy
> pro kamarady (Squeeze, CentOS a Ubuntu) a jede to jak z praku.
>
> Kdyz jsem to zkousel pred 2,5 lety, nebyl na to Debian pripraven a ja
> skoncil u hostitele na Ubuntu. Od te doby KVM pouzivam (na predchozim
> quadcoru).

> [...]

Nabízí se otázka, zda je možné někde dohledat, co že by tam od RedHatu
mělo být úžasného navíc? Fakt, že koupili Qumranet, který KVM vyvíjí, mi
ještě nepřipadá jako důvod opouštět Debian. Když jsem tedy zkusil trošku
pátrat, tak jsem viděl zmínku o KSM. Ale ta již zřejmě je také standardní
součásti jader, takže i v Debianu, takže opět žádná výhoda pro CentOS.

S KVM jsem také začínal v době, kdy ještě bylo docela v začátcích. Do
Etche a Lennyho jsem si jej backportoval a spokojeně používal. Po nějaké
době jsem pak měl úkol nasadit KVM ve firmě, kde již měli CentOS. Ani ten
v té době o KVM víceméně nevěděl. Našel jsem pro něj zdroj balíčků a ze
začátku to bylo použitelné stejně, jako v Debianu. Jenže s přibývající
verzí KVM a aktualizacemi konflikty mezi balíčky vedly až k nemožnosti
aktualizací toho CentOS. Až jsme o jednom klidném letním víkendu milý
CentOS také nahradili Debianem...

RedHat je ve vývoji KVM aktivní, čemuž jsem rád. Ovšem stejně tak i páni
od Debianu vždy byli velmi aktivní jak s qemu, tak i s kvm. A díky
backportům jsem na tom s Debianem vždy byl lépe, co se týče přísunu
nových verzí. Kdysi jsem také používal RedHat (do verzí 7.x), ale pak
jsem spokojeně přešel na Debian a i všechny předchozí RedHaty nahradil.
Když jsem si pak příhodou s CentOSem (a pár příhodami s Mandrake /
Mandrivami) připomněl, o co jsem se přechodem na Debian "ochudil",
rozhodně bych neuvažoval někde CentOS dobrovolně dávat :)

Slávek