Ubuntu 11.04 + RAID + LVM

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Květen 7 14:00:52 CEST 2011

Dne so 7. května 2011 Miroslav Lednicky, AVONET, s.r.o. napsal(a):
> Dobry den,
>
>    to jsem udelal, ale nepomohlo mi to. Disk ma skutecne 1. Ale nevadi,
> ze disky jsou do RAIDu vlozeny jako sda + sdb nikoliv jako sda1 a sdb1
> ?
>
>    Zkusil jsem to ted predelat tak, ze odeberu sdb, smazu partition,
> vyrobim sdb1 a vratim do RAIDu, ale ta nova sdb1 je o jeden blok mensi
> a mdadm mi vynada. Neslo by to nejak obejit? Disk neni zcela zaplnen.
> Zvlastni je, ze to bylo vyrobeno instalatorem Ubuntu 10.04, bez
> problemu upgradovano na 10.10 a rozsypalo se to az ted pri pokusu o
> [...]

A poté, co disky již měly indexy 0 a 1 to hlásilo jakou chybu?

Aby šlo vložit do raidu menší disk, musel byste nejdříve raid jako takový
o ten kousek zmenšit. Pochopitelně předtím nejdříve zmenšit i to, co na
tom raidu je - jestli rovnou PV z LVM, tak zmenšit to PV. A pokud není na
konci toho PV volné místo, tak pochopitelně ještě předtím zmenšit i LV,
které se na konci PV nachází.

Slávek