Ubuntu 11.04 + RAID + LVM

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Květen 7 16:41:53 CEST 2011

Dne so 7. května 2011 Miroslav Lednicky, AVONET, s.r.o. napsal(a):

> Hlasi to totez. Tvrdi, ze ma dva disky s indexem 0 v RAIDu. Coz
> evidentne neni pravda.
>
> Je to takto: sdb[1] sda[0]
>
> Muze byt problem v tom, ze se zrcadli cely disk a nej jen partition?
>
> Podle debat, ktere jsem nasel pres google asi nejsem sam, kdo po
> takovem upgradu dopadl podobne. Ale reseni jsem nenasel.
>
> Asi mi nezbyde nez zazalohovat data a zacit znova. Zrejme to bude
> rychlejsi. ;-)

Předtím evidentně bylo něco v nepořádku, což i korespondovalo s tím
hlášení. Je podezřelé, aby hlášení bylo stále stejné. Tu chybu hlásí kdo?
Grub nebo až pak jádro během bootování?

Překvapilo mně, že máte v raidu celé disky - jsem zvyklý dělat raidy až
nad oddíly. Nicméně to by nemělo mít na funkci vliv. Takže je otázka, zda
se zabývat předěláním z disků na oddíly, nebo pátráním po problému.

Pro pátrání:
Zkuste mdadm --examine --scan --verbose pro ověření, jak by se snažil pole
sestavovat. Podívejte se do /etc/mdadm/mdadm.conf, zda tam nejsou o
polích chybně. Grub máte řady 1 nebo již nový řady 2?

Pro předělání:
Jestli máte LVM beze zbytku obsazené, pak by zmenšování oddílů mohlo být
celkem náročné. Nicméně můžete využít toho, máte disky dva - na druhém
udělat nový raid, zařadit do LVM, přemigrovat data (oddíly, které se
vejdou můžete pomocí pvmove, oddíl, který budete chtít zmenšit,
vytvořením nového LV a kopírováním souborů rsyncem), pak původní raid
vyřadit z LVM, zrušit a disk zařadit do nového raidu. :)

Slávek