"Zmizelá" partišna...

Ludek Finstrle luf na pzkagis.cz
Pondělí Duben 30 09:52:35 CEST 2012

Cau,

Fri, Apr 27, 2012 at 08:54:52PM +0200, Jan Marek napsal(a):

> zálohu předchozího mám (teda myslím, že jsem ji nemazal a podívat
> se nemůžu, neb /boot je právě ne té partišně :-((( )

Pockej, snad v grubu muzes.

> No právě...

No ja to mam vse v raidu takze kdyz jsem potreboval bez bootu nadetekovat
znovu partitiony (protoze fdisk nechtel, ze po bootu), tak jsem jak to
cune pomoci /proc/scsi/scsi ten disk vytahl a zase ho vlozil :)
Tedy po predchozim oznaceni v raidech za fail + remove.

Ono tedy stacilo v dalsim kole raidovy fail + remove a teprve potom fdisk,
ale kdyz uz jsem to poprve nezvladl ... a nejak porad nechtel, tak jsem
mu to tak trochu vnutil.

> No, posledně ji multipath dm předhodil, tak jestli je to tím...
> :-( Proto jsem přegenerovával initrd, protože jsem v
> multipath.conf dával sda* do blacklistu... On si tam zapisuje
> nějakou signaturu? Jak ji vymazat?

Muj pribeh byl, ze jsem vzal disky ze stroje s hloupym SATA radicem do
stroje s HPERC700 HW raid radicem. Ten musi mit vse jako nejaky raid,
tak jsem na kazdem disku udelal raid0 z jednoho disku. No, ale protoze
jsem mel problem, ze v HPERCu videl disky o neco mensi, tak jsem je musel
vratit do puvodniho stroje. Sel jsem pomoci CD ro rescue rezimu
a kdyz jsem zvolil detekci linuxu, tak pak videl v shellu jen sda, sdb, ...
vse bez partition (pritom dmesg partitiony ukazoval). Pak jsem rebootnul
a dal jsem, aby nedelal detekci linux na discich a pak v shellu videl
partitiony uplne v pohode.

Tzn. nic se datove na discich nemenilo, ale zjevne nejaka vec pri detekci
zpusobila, ze partitiony prestaly byt videt (a jak jsi psal mknod nepomohl).
Ja to dal nezkoumal, protoze jsem to obesel nedetekovanim a pak rucnim
startem raidu a dalsich vstev. Opravil jsem, co jsem potreboval a zase
jsem dal disky do stroje s HPERC raidem a vse jiz jelo.

Bohuzel asi vic neporadim

Luf