HW + SW IRQ = 100 % CPU. Co s tím?

d.petr d.petr na post.cz
Neděle Srpen 12 14:16:20 CEST 2012

	Dobrý den.
	Pořídil jsem si domů rychlejší internet a narazil jsem na propustnost
mého PC-serveru/routeru/firewallu. Spustím-li nějaké stahování z
internetu (server data přehazuje mezi 2 síťovkami), omezí se rychlost
asi na 4,2 Mbit/s a server pro veškerou práci, kromě přenosu stahovaných
dat, prakticky zmrzne. Program "top" samozřejmě také neměří, ale po
ukončení stahování jeho první statistika ukáže přibližně "0%id 40%hi
60%si". Pak se stav celkem rychle vrátí do normálu, tzn. téměř nevyužití
stroje. Hodnoty "load average" se při stahování šplhají někam k hodnotě
10, přitom v klidu jsou 0.0x.
	Můj dotaz zní: je tato přenosová rychlost technickou hranicí možností
serveru, nebo mám jen něco špatně nastavené? V serveru je AMD
486/DX2-66, síťovky ISA 10 Mbit, moje vlastní jádro 2.6.35.

	Předem díky za případný odhad nebo radu.
Petr