apcupsd - nevytvoří powerfail soubor

Pavel linux na argonet.cz
Pondělí Červenec 23 13:35:45 CEST 2012

Dobre popoledne,

Monday, July 23, 2012, 11:08:21 AM, you wrote:

PS> Ja jsem si taky myslel ze ho vytvori hned ale podle toho manualu
PS> bych to chapal tak ze ho vyrabi az kdyz se to rozhodne zabalit
PS> a jit do zastavy. Veril bych spis tomu manualu :-)
Jo je to skutecne tak.

No mozna sem napsal nejaky nesmysl, prikaz je skutecne:
/etc/apcupsd/apccontrol killpower

PS> A ten se zkousi spustit jen kdyz existuje powerfail soubor.
No za prvni je tam podminka:
if [ -f /etc/apcupsd/powerfail ]; then

a pak kdyz spustim rucne apccontrol killpower ten sam o sobe existenci
toho souboru /etc/apcupsd/powerfail testuje rovnez.

PS> Pak se jeste na konci pridava do HALTARGS -p aby se vyplo PC
No to me matlo v tom, ze to nemuzu dat moc brzy, aby mi to PC skutecne
neshodilo behem shutdown scriptu.

PS> presne pise powerkill chybu ?
No on ji psal ve chvili, kdy uz nevidel na disk.

PS> Co zkusit zastavit apcupsd a rucne dat prikaz :
PS> /etc/apcupsd/apccontrol killpower
To prave nejde, protoze v tu chvili jeste neexistuje
/etc/apcupsd/powerfail. Prikaz sam o sobe to testuje a napise, ze se
zadne vypnuti konat nebude.

PS> vypne se (po nastavene dobe) UPSka ?
UPSku mam nastavenou dobre v EEPROM.

PS> PC muze byt behem pokusu napajene mimo UPS aby neupadlo.
To pochopitelne je na UPSce je zarovka :-))

Cely problem tedy je v patchi rc.6 scriptu ve Slackware, kdyz koukam
do instalace APCUPSD. A ja predpokladal, ze snad vedi kam to patri. A
kdyz to bylo hned za casti kde byl puvodne genpowerd, ani me nenapadlo
se zamyslet, ze to je opravdu to spravne misto. Pak sem ale koukl na
cely script a zjistil, ze v tu chvili mam oddily RO a navic
deaktivovany LVM. Zase klasicke duveruj, ale proveruj. No jenze ted
resim, jak ho rozseknout na pul, protoze sice muzu instrukce posunout
nahoru do mist, kde se jeste bez problemu provedou a v tu chvili tam
ten powerfail soubor existuje a da se povel UPSce, at se vypne, coz
probehne a UPSka pocka nez se odmontuji disky a system se korektne
ukonci a pak se vypne i UPSka. Jenze musim vyhodit prikaz halt -f -p,
protoze pak by me shutdown script nedobehl a system by to zastavilo
hned. To me zmatlo, protoze to prece nemuze prijit tak brzy.

Dekuji Pavel