Systemovy cas preskocil o hodinu

Petr Baláš petr na balas.cz
Sobota Červen 9 20:46:54 CEST 2012

2012/6/9 Adam Pribyl <pribyl na lowlevel.cz>:

> Pokud mate v systemu nastaveno ze hodiny nejsou v UTC, ale ve skutecnosti
> jsou, pak vidim problem jen v konfiguraci systemu, nebo nastaveni HW hodin.
>
> Hadat se nebudu, ale pokud to budete chtit napravit, budete to asi muset v
> bugtrackeru vysvetlit sam.
> Diskutovat by se dalo pouze o tom, zda aktualizace baliku nut, resp. udevadm
> trigger --action=change ma co nastavovat hodiny.

Asi jsem to špatně popsal (za to se omlouvám) ale:

udevadm trigger -action=change
čas se posune o 2 hodiny
udevadm trigger -action=change
čas se posune o DALŠI dvě hodiny
udevadm trigger -action=change
čas se opět posune o DALŠI dvě hodiny

T.j. nejedná se o to, že by se nastavil čas podle blbě jdoucích HW hodin
ale že se opakovaně posouvá čas o rozdíl času oproti UTC.

linux:~# date
Sat Jun  9 20:28:12 CEST 2012
linux:~# udevadm trigger --action=change
linux:~# date
Sat Jun  9 18:28:36 CEST 2012
linux:~# udevadm trigger --action=change
linux:~# date
Sat Jun  9 16:28:42 CEST 2012
linux:~# udevadm trigger --action=change
linux:~# date
Sat Jun  9 14:28:56 CEST 2012
linux:~# hwclock -r
Sat 09 Jun 2012 07:29:16 PM CEST  -0.644011 seconds

A po restartu:
linux:~# hwclock -r
Sat 09 Jun 2012 06:43:11 PM CEST  -0.567837 seconds
t.j. čas se do HW hodin zapisuje vůbec dost podivně.

Dál to nemá smysl řešit, kašlu na to.