Filesystem zasifrovany pod Centos5 nefunguje na Centos6

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Únor 21 00:01:02 CET 2013

On Wed, 20 Feb 2013, Pavel Kankovsky wrote:

> Jeden šifrovaný svazek jsem z pětky do šestky migroval a žádný problém jsem
> nepozoroval. Ale byl tam LUKS (upřímně řečeno si myslím, že cryptsetup bez
> LUKSu je smysluplný jen ve velmi speciálních případech).

Pouzivam to sam takze mi to takhle staci.

> Na začátku by mělo být 1024 nul a pak by měl být superblok. Pak jsou různá
> metadata, z nichž některá mohou vypadat popisovaným způsobem jako nuly a
> "občas nějaké jiné znaky". Nemůže to být posunuté?
>
> Co říká cryptsetup status?

No diky za nasmerovani - na stroji kde to funguje (Centos5) pise :

   cipher:  aes-plain
   keysize: 256 bits
   device:  /dev/loop1
   offset:  0 sectors
   size:    41943040 sectors

na stroji kde to nefunguje (Centos6) pise :

   type:  PLAIN
   cipher:  aes-cbc-essiv:sha256
   keysize: 256 bits
   device:  /dev/loop1
   offset:  0 sectors
   size:    41943040 sectors
   mode:    read/write

Zkusil jsem to na Centos6 nahodit prikazem :

   cryptsetup -c aes-plain create xx.fs /dev/loop1

a funguje to. Diky za nasmerovani, zrejme tam zmenili default sifru na
aes-cbc-essiv:sha256 proti aes-plain v Centos5 (to sou furt naky zmeny..)

> Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \

S pozdravem