distribuce pro notebook se dvěma grafikami (VGA+DisplayPort) - Nvidia + Intel

Tomas Vondra tv na fuzzy.cz
Pátek Leden 18 00:25:42 CET 2013

Ahoj,

máte někdo notebook se dvěma grafikami a používáte na něm oba výstupy?

Mám notebook Lenovo T420s podporující Nvidia Optimus, tj. se dvěma
grafikami - integrovanou (Intel HD3000) a samostatnou Nvidia (NVS
4200M). Dosud jsem na něm více-méně spokojeně provozoval Gentoo - ne že
by to bylo úplně bez problémů, ale dalo se.

Chtěl bych ale zprovoznit výstup na 2 externími monitory, a to jde jenom
když systém používá tu Nvidia grafikou (nikoliv jen integrovanou, se
kterou jsem si vystačil doteď). Bohužel při snaze o zprovoznění na
Gentoo jsem se začal tradičně zamotávat do problémů s kompatibilitou,
drivery apod. (zatracená Nvidia!) a z různých důvodů nebootujícím
systémem, takže jsem se začal poohlížet po vhodné "hotové" distribuci.

Hledám distribuci která bude

* bez problémů fungovat na notebooku se dvěma grafickými kartami

  Je mi v celku jedno jestli bude umět používat obě nebo jestli bude
  používat jenom Nvidii (aby šlo používat oba výstupní porty).

* podporovat šifrování celého disku (např. pomocí LUKS)

  Na Gentoo jsem to měl naroubované přes vlastní initramdisk, což
  většinou fungovalo ale občas jsem měl problémy s USB klávesnicí
  při bootu apod. U klasické balíčkovací distribuce bych tohle rád
  přenechal kompletně na systému.

* bez problémů fungovat na daném notebooku (Lenovo T420s)

  V podstatě tam musí být dostatečně nové jádro kvůli driverům apod.

* pokud možno podporovat aktuální KDE

Zatím jsem nepříliš úspěšně zkoušel Arch Linux, Fedoru 18, Kubuntu 12.10
a Linux Mint 14. V podstatě u všech jsem narazil na problémy v okamžiku
kdy jsem se je snažil přinutit k používání Nvidia grafiky namísto té
integrované.

Když v BIOSu zakážu použití integrované grafiky a povolím jenom tu
samostatnou od Nvidie, ve snaze je donutit využívat právě tu, tak se to
většinou navrdo sekne hned při bootu z instalačního CD, a nebo během
startu Xek - notebook přestane reagovat na klávesnici/myš, větráček se
točí čím dál rychleji a rychleji atd.

Zkoušel jsem nainstalovat oficiální Nvidia drivery, odinstalovat nouveau
driver apod. a bez výsledku :-(

Aktuálně tam mám nainstalovaný Linux Mint, což víceméně splňuje všechno
právě kromě možnosti používat současně VGA i DisplayPort výstup.

díky za rady
Tomáš