Vydrz baterie v suspendu v Dell Latitude

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Pondělí Leden 21 07:59:17 CET 2013

On Tue, 15 Jan 2013, Vladimir Macek wrote:

> Hezky den,
>
> mam novy notebook Dell Latitude E6530, 64bit s SSD diskem a 32bitove Ubuntu
> (mnou reinstalovane, nikoli od Dellu).
>
> Funguje dobre. Tedy az na to, ze nerozezna touchpad, povazuje ho za PS/2
> mouse a tak nefunguje multitouch, ani scrollovani po strane. Dost me to stve,
> nevi nekdo reseni? Pred 3 roky jsem koupil Dell Vostro V13 a melo stejny
> problem. Po asi roce prislo jadro, ktere to zaclo podporovat. Zrejme to zde
> bude podobne... A ano, Ubuntu, se kterym ten notebook prisel od prodejce
> scrollovat umelo. :-T

Dlouhe cteni:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/606238
Kratsi:
http://mikebeach.org/2011/04/15/correctly-recognize-alps-touchpad-on-dell-e6510-in-linux/

> Chtel bych se ale zeptat hlavne na neco jineho. Je v tom 60Wh baterka a
> prekvapilo me, ze po zavreni vika (suspend to RAM, kontrolka dyma) i dobre
> nabita baterka do asi 30-40 hodin chcipne. Je to normalni doba? Nemela by byt
> delsi? Pokud ne, vystrel do tmy: Existuje nejaka moznost jak snizit spotrebu
> v suspendu?

Normalni to neni. Zkousel jsem ted E6510 nechat pres vikend v suspendu a
po 64h ukazuje jeste 54%, takze osobne bych hledal problem ve vypinani
nekterych internich periferii pri suspendu (nevim zda to nahodou nema uz
dve grafiky, USB, wifi atd.) Prvni co je vzdy zahodno je hledat
aktualizaci BIOSu nebot ten ma zpravidla na starost ACPI a ruzne neplechy
s napajenim.

> Muze se to zlepsit, az baterka bude mit za sebou vice nabijecich cyklu nez
> soucasnych asi 10-15?

Pochybuju.

> Diky,
>
> Vlada