jak vypnout IPv6 Privacy Extensions (v Ubuntu 12.04)?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Neděle Květen 5 13:38:49 CEST 2013

Pavel Kankovsky píše v Pá 03. 05. 2013 v 22:39 +0200:

> Ta hvězdička zahrnuje i příslušné rozhraní?

ne, pouze default a all.

> conf/default to používá jen
> při inicializaci a u conf/all jsem už párkrát narazil na to, že ho
> ignoroval.

Aha. V tom případě si ale musím nasypat popílek na hlavu - spoléhal jsem
jak na default, tak na all - oba názvy jsou tak slibné!

> A to je právě ta chyba! S DHCPv6 (a příslušnými flagy v RA) by poslušně
> používal přidělenou adresu a nepokoušel by se o žádnou autokonfiguraci.

DHCPv6 neznám, takže nevím, je-li možná naflagovat ho tak, aby
přiděloval IPv6 adresy podle MAC adres, aniž bych musel všechna zařízení
vypisovat, jak to dnes mám u IPv4.

I když, pravda, kdybych se pustil do DHCPv6 a udělal to poctivě (tj.
výčtem všech strojů), mohl bych si přidělit krásné adresy od ::1 dál,
místo těch dnešních ::MAC zmatků. Hmm, je to lákavé...

> 666?!

ano, říkal jsem si, že poděkuju pořádně, ať nejsem nevděčník.

Dík,

Petr