jak vypnout IPv6 Privacy Extensions (v Ubuntu 12.04)?

Středa Květen 8 12:44:21 CEST 2013

On Sun, 5 May 2013, Petr Stehlik wrote:

> DHCPv6 neznám, takže nevím, je-li možná naflagovat ho tak, aby
> přiděloval IPv6 adresy podle MAC adres, aniž bych musel všechna zařízení
> vypisovat, jak to dnes mám u IPv4.

To samozřejmě záleží na implementaci serveru.

S ISC dhcpd by asi bylo možno nadefinovat obrovský pool s dlouhou dobou
platnosti a nechat ho, ať dynamicky přiděluje adresy z něj. Pak by každý
klient dostal nějakou adresu na začátku a tak už by mu pak zůstala.

Aby to nebylo tak jednoduché, tak DHCPv6 by správně mělo klienty
identifikovat ne podle MAC, ale podle tzv. DUID. Za *normálních
okolností* by mělo platit, že jedno zařízení má svůj jeden fixní DUID.

(Něco podobného je už v DHCPv4, kde je client identifier vulgo UID.
A hádám, že v praxi to bude zdroj podobných zmatků, kdy se bude vyskytovat
určitá skupina počítačů, která bude mít potřebu mámit z DHCP serveru víc
než jednu adresu, protože jejich rozpolcené mysli budou mít dojem, že mají
několik různých identifikátorů současně. Ovšem u šestkových adres už to
nebude takový problém jako u čtyřkových.)

> ano, říkal jsem si, že poděkuju pořádně, ať nejsem nevděčník.

Nemusím rozumět všemu. :)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21st century edition /