Kterou embedded desku s Linuxem?

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Středa Prosinec 17 13:52:17 CET 2014

On Wed, 17 Dec 2014, Jan Kasprzak wrote:

> [...]
> docela zbytečná 3D grafika a naopak to nemá A/D převodník.
>
> : Já mám na pár podobných věcí použitý starý WRAP (předchůdce ALIXu). 233MHz
> : x86, 64MB RAM, CF. A jsem spokojený. Sehnat se dá za pár korun. Kvůli
> : pomalosti na své původní určení je všichni vyhazují (pokud to už neudělali).
>
> 	ALIX je docela veliký. Já bych fakt potřeboval co nejmenší věc.
> Pokud by na tom běželo SNMP, možná SSH a nějaký můj ovládací program, bylo by
> to víc než dostatečné. A právě když člověk vidí ty R-Pi tak si říká, že
> něco ještě výrazně slabšího (ale už s Linuxem, ne Arduino) by mělo být možné

Ano, ale ne za cenu RPi, proto kazdy nakonec zjisti, ze ta grafika mu zase
tak nevadi.

Tzn. hrozne zalezi, do jake to chcete aplikace. Do prumyslu nikdo RPi cpat
nebude, ale musi pocitat s mnohem vyssi cenou, pokud to mate doma na
hrani, nebo chcete produkovat tisice takovych kousku a ma to byt levne, je
to zase o necem jinem. Navic velmi zahy zjistite ze zasadni je dostupny
SW, resp. mnozstvi vlastni prace, kterou do toho budete muset investovat,
abyste rozchodil A/D, GPIO, PWM apod. takze pro jednoduche levne kusovky
stejne skoncite u RPi nebo Arduina (mimochodem to je cela rodina, jsou tam
i desky se 400MHz ARMem na kterych bezi Linux). Vetsina lidi si
neuvedomuje, ze funkci portu je treba napr. namapovat, nebo upravit pomoci
DTS, coz znamena nastudovat dokumentaci, registry, zkompilovat ovladace
atd. a o to nikdo nema zajem. Kazdy chce "nejakou" desku, ktera je
pripravena prave pro jeho aplikaci a on tam jen realizuje svuj napad, coz
tak ale vetsinou neni.

> -Y.

Adam Pribyl