Vyber otevreneho telefonu

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pondělí Červenec 28 22:00:35 CEST 2014

On Mon, Jul 28, 2014 at 04:28:07PM +0200, Adam Pribyl wrote:

> Prijde mi silene abych si koupil telefon za 10tisic a musel na nem
> predelavat kompletni OS abych byl schopen ho pouzivat, nemluve o nutnosti
> ho udrzovat "aktualni", aby se bug z nove verze projevil zrovna kdyz
> potrebuju zavolat sanitku.

Vzpomínám na dobu, než přišly smartfouny. Firmware i těch stabilnějších
telefonů totálně na zvracení. Si vzpomínám, jak se na Siemensy dělaly
patche, kterýma se měnily ty nejhorší zvrácenosti ve firmwaru přímo
v binárce.

Z mého pohledu musím říct, že jakákoliv spotřební elektronika,
která má alespoň trochu netrivialnější soft-/firmware, a neběží
na něm žádný otevřený systém je z 97% totálně prasácky naprogramované.

P.T.