PC Fujitsu Siemens ECONEL 100

Jan Hrach jenda na yakumo.hrach.eu
Sobota Květen 10 00:24:21 CEST 2014

Gratuluji, stal ses další z mnoha obětí nesmyslné „technologie“ GFX.

Pokud běžela instalace, znamená to, že má vlastně LiveCD, ze kterého může oddíl se systémem normálně namountovat a potřebný soubor upravit. Pokud to bylo Ubuntu Desktop, tak tam má normálně grafický textový editor. U Alternate CD se dá přepnout  na 2. a 3. konzoli (Alt+F2/F3), kde běží shell.

Potom se systém namountuje, chrootne se tam, změní soubor a updatne grub.

mkdir /mnt/foo
mount /dev/sdXX /mnt/foo
mount -o bind /dev /mnt/foo/dev
mount -t proc none /mnt/foo/proc
chroot /mnt/foo /bin/bash
# pokud máš /boot na samostatném oddílu, například kvůli šifrování disku, namountuje ještě /boot
# uprav ten soubor
update-grub

On 5.5.2014 19:04, Adam Pribyl wrote:

> Pokud nechcete psat konfiguraci na prikazovi radek, tak to nevim zda
> jste vybral spravne. Pres SSH by to neslo? Pokud bezela u ubuntu
> instalace (livecd) tak musi bezet i distribuce. Bude to jen nejaka
> blbost k prenastaveni.

> Prohrabovat se distribucemi jen proto, ze nejsem schopen prepsat
> jeden radek konfigurace GRUBu...

Zdraví