Cas

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Pondělí Listopad 2 18:57:54 CET 2015

On 2015-11-01, Martin Mokry <megacsk na gmail.com> wrote:
> Skusil som zapisat aktualny cas do RTC (hwclock -w --directisa) a po
> nejakej dobe spanku som ho prebudil a spustil stp skript. Chvilku
> zobrazoval spravny cas, ale po cca pol minute hodiny preskocili na 81.
> Navyse systemove hodiny zobrazuju cas pred spankom. Moze to sposobovat
> Chrony?

Ja jsem mel podobny problem. Asi tak rok zpatky po aktualizaci jadra na
jednom x86_64 stroji se po rebootu rozhodil RTC cas. Delo se to je
tehdy, kdyz bezel ntpd. Take jsem si myslel, ze je problem se zapisem
casu do RTC pri shutdownu, ale delo se to, i kdyz jsem zapis pri
vypinani vypnul. Dodnes jsem neprisel na to, cim to bylo. Protoze nebyl
cas to zkoumat, ntpd jsem vypnul. (Je to dual boot s Windows, takze
NTP se pouziva tam a RTC bezi v lokalnim case.)

-- Petr