Kdenlive dotazy (Re: Strih videa pod Linuxem?)

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Únor 16 14:41:41 CET 2017

Jan Kasprzak wrote:
: cim tak strihate video pod Linuxem? Asi nepotrebuju nic sofistikovaneho,
: pokud mozno co nejjednoduseji prohlednout video (nebo vic), oznacit
: si body odkud pokud zachovat a co naopak vystrihnout, mozna doplnit
: samostatnou zvukovou stopu.

	Tak jo, s kdenlive jsem se nakonec vicemene szil, diky vsem za rady.

	Pokud mate nekdo tipy k workflow, necham si poradit:

- jednou se mi stalo, ze nejaka scena byla v te casove ose normalne videt,
	ale pri prehrani prislusneho useku byla v Project monitoru videt
	jen tma. Zadny efekt nebo tak neco nad tou scenou nebyl, dokonce
	dvojklik na tu scenu mi ukazal, ze ktereho klipu a ze ktereho mista
	ta scena pochazi. Nezjistil jsem, jak to opravit. Tak jsem ulozil
	projekt, zavrel kdenlive a spustil znovu. Pote uz ta scena
	vubec v projektu nebyla a na prislusnem miste bylo i v casove ose
	jen prazdno. Setkal se s tim nekdo?

- jak vystrihavat sceny z klipu? Mam jeden klip, ktery potrebuju prostrihat
	treba na polovinu. Predstavoval bych si, ze si to pustim cele, nejakou
	klavesou si na prislusna "zajimava" mista nastrkam znacky, a pak teprve
	budu ty znacky upresnovat. Jde neco takoveho?

- kdyz teda chci neco vystrihnout, kliknu na razor tool (nebo zmacknu [x]),
	pres shift+mys najdu prislusne misto, a klikem rozstrihnu klip
	na dva. Typicky v tomto miste chci smazat tu cast _pred_ mistem,
	kde se prave nachazim. Nicmene oznacena je cast _za_ rozstrizenim,
	takze musim zpatky vybrat do select toolu, kliknout na cast pred
	rozstrizenim, zmacknout delete, a pak cely zbytek posunout spacer
	toolem zpet a zrusit tak vzniklou mezeru. Nekdy pritom se nahledove
	okno prepne z Project monitor na Clip monitor, a ja se pak divim
	co se to prehrava. Jde tohle udelat nejak jednoduseji?

- kdyz teda klip rozstriham na jednotlive sceny a chci je propojit treba
	tim automatickym dissolve transition, musim je rozestrkat
	stridave do stopy video1 a video2. Kdyz si to pak rozmyslim
	a chci vystrihnout jeste jednu scenu, potrebuju budto ve zbytku
	za tou scenou zamenit video1 a video2, nebo teda tu jednu scenu
	dat do uplne nove stopy video3. Jde tohle nejak pekneji?

- kdyz bych chtel do videa dat nejakou zvukovou stopu (hudbu na pozadi),
	ale v urcitych mistech zachovat nejake sumy nebo hluky z puvodniho
	klipu, jak se to dela?

	Diky,

-Y.

--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/                         GPG: 4096R/A45477D5 |