Java applety v prohlížeči

Petr Pisar petr.pisar na atlas.cz
Čtvrtek Květen 4 19:59:27 CEST 2017

On 2017-05-04, Jan Kasprzak <kas na fi.muni.cz> wrote:
> jaký je tento týden postup pro to, aby se mi zobrazily v prohlížeči Java
> applety? Vypadá to, že Firefox 53 přestal tohle z nějakého důvodu podporovat,
> ale přitom je spousta zařízení, která tady s námi budou ještě klidně dalších
> 10 let, která se ovládají přes Java applet.

Zatim mam vsude Firefox 52.

Poslednich nekolik let se rika, ze aplety jsou mrtva technologie
a budoucnost je Web Start. I tak jsem vydoloval z webu Oraclu
<https://java.com/en/download/installed8.jsp> odkaz na JNLP, ale
spusteni pres "javaws -jnlp" pada na nedefinovane vstupni tride. Jak se
zadava rucne, jsem nezjistil. "javaws -html" samozrejme nefunguje kvuli
javascriptu.

Zkusil jsem OpenGL test
<http://jogamp.org/deployment/jogamp-current/jogl-applet-runner-newt-gears-normal-napplet.html>
a ten po zkompilovani icedtea-web s podporou tagsoup timto prikazem
funguje:

$ javaws -html 'http://jogamp.org/deployment/jogamp-current/jogl-applet-runner-newt-gears-normal-napplet.html'

Ale osobne od toho necekam zazraky a spise bych se divil, kdyby neco
slozitejsiho fungovalo.

-- Petr