Re: Jak zhasnout světlo

Pátek Srpen 24 12:23:58 CEST 2018

On Fri, 24 Aug 2018, Pavel Just wrote:

> Ovladač qla2xxx používá tcm_qla2xxx a ten "drží" jaderný proces
> tcm_qla2xxx_fre.

Ach ta čeština a její volný slovosled (zejména v kombinaci s nesklonnými
slovy). Předpokládám, že jste chtěl říct, že modul qla2xxx je držen
modulem tcm_qla2xxx (ten má závislost na qla2xxx a nikoli naopak) a ten je
držen jadeným vláknem tcm_qla2xxx_fre.

A opravdu nejde odloadovat modul tcm_qla2xxx? Dívám se na zdrojáky jádra
(i když asi ne té správné verze) a je tam při načtení modulu:

   tcm_qla2xxx_free_wq = alloc_workqueue("tcm_qla2xxx_free",...)

a při odloadování zase

   destroy_workqueue(tcm_qla2xxx_free_wq);

alloc_workqueue() skutečně vytváří jaderné vlákno (se jménem podle svého
prvního parametru), ale nezdá se mi, že by toto vlákno mělo nějak blokovat
odstranění modulu. Ale třeba jsem něco přehlédnul.

Jinak je otázka, zda to opravdu potřebujete rozbrat až k úplnému
odloadování ovladačů. Nestačí prostě shodit port na FC přepínači a moduly
nechat, ať se s tím nějak srovnají? Možná si trochu zanadávají, že se
ztratil link, ale jinak by to mělo být ok.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                      "Que sçay-je?"