Re: Jak zhasnout světlo

Pavel Just Pavel.Just na simac.cz
Pátek Srpen 24 13:34:13 CEST 2018

Pavel Kankovsky píše v Pá 24. 08. 2018 v 12:23 +0200:

> [...]
>
> A opravdu nejde odloadovat modul tcm_qla2xxx? Dívám se na zdrojáky
> jádra
> (i když asi ne té správné verze) a je tam při načtení modulu:
>
>    tcm_qla2xxx_free_wq = alloc_workqueue("tcm_qla2xxx_free",...)
>
> a při odloadování zase
>
>    destroy_workqueue(tcm_qla2xxx_free_wq);
>
> alloc_workqueue() skutečně vytváří jaderné vlákno (se jménem podle
> svého
> prvního parametru), ale nezdá se mi, že by toto vlákno mělo nějak
> blokovat
> odstranění modulu. Ale třeba jsem něco přehlédnul.
# rmmod tcm_qla2xxx
rmmod: ERROR: Module tcm_qla2xxx is in use
Přeložil jsem si i vanilkové jádro (4.17.9) a je to stále stejné.
Lsof také tvrdí, že s modulem tcm_qla2xxx je spojen pouze proces
[tcm_qla2xxx_fre].

> Jinak je otázka, zda to opravdu potřebujete rozbrat až k úplnému
> odloadování ovladačů. Nestačí prostě shodit port na FC přepínači a
> moduly
> nechat, ať se s tím nějak srovnají? Možná si trochu zanadávají, že
> se
> ztratil link, ale jinak by to mělo být ok
Nepotřebuji nutně odstranit ovladače, ale potřebuji, abych na druhé
straně via SNMP poznal, že je konec. Na druhé straně není vždy switch.
SNMP mám jen pro čtení. Pokud "zhasnu světlo", SNMP mi řekne, že port
je down, což je požadované chování.

Pavel

P.S.
Stylistika není můj koníček.