Pomalu reagujici nastaveni jasu displeje

Vláďa Macek macek na sandbox.cz
Úterý Leden 16 14:11:20 CET 2018

On 15.1.2018 16:00, Jan Kasprzak wrote:
> 	Zdravim,
>
> mam takovy problem na svem notebooku - HP Elitebook 840, asi G2:
> od jiste doby (pravdepodobne upgrade na Fedoru 26) mi rozumne nereaguji
> klavesy na zmenu jasu displeje (Fn-F9, Fn-F10). Chova se to tak, ze po prvnim
> stisku jedne z techto klaves to okamzite zareaguje, ale dalsi stisky
> se projevuji postupne v radu jednotek minut. Takze ztlumit displej
> z maxima do minima+1 v podstate nejde, protoze nevim, kolik klaves "namackat
> dopredu". Nehlede na to, jak dlouho to trva.
>
> 	Zajimave na tom je, ze kdyz sem ten notebook mel novy (asi Fedora 25
> [...]

Pred 8 lety jsem koupil ntb Dell Vostro V13 a hodil na to Xubuntu. Chovalo
se to podobne, prepinani jasu trvalo sekundy, nekdy to neslo vubec. Nekdy
pomahalo se prepnout do "textove" konzole a zpet. IIRC to zralo CPU. Na
pricinu jsem neprisel. Po nekolika letech (!) to nejaky standardni update
Ubuntu spravil. Dlouho podobne nefungoval multitouch, pak "se" spravil.

Na konci roku 2012 jsem koupil ntb Dell Latitude E6530, hodil na to znova
Xubuntu. A stejny problem, zil jsem s nim leta. Vyresil to az update na
Xubuntu 16.04 LTS. A mozna dokonce az nasledny prechod na ofix. radu jadra
a xserveru HWE (ktera mi vyresila i radu jinych problemu) a doporucuju. Na
LTS mam ted jadro 4.13.

Oba notebooky byly objednane od ceskych distributoru s predinstalovanym
Ubuntu. Tam to samozrejme nejakym soukromym patchem bylo vyresene. Coz me
pekne stvalo.

Vlada