CZLUG a web www.linux.cz

Vladimír Macek macek na sandbox.cz
Sobota Červen 2 22:23:06 CEST 2018

On 2.6.2018 20:43, Adam Pribyl - proc.linux.cz wrote:

> Michale, zatim tam vidim jen hromadu textu, ktery jsem necetl, stejne jako
> vetsina lidi. Uz kdysi kdyz jsem web delal, tak jsem chtel, aby k
> orientaci stacila samotna struktura stranky a graficke prvky, kterych
> vetsina zmizela, vcetne struktury. V dnesni dobe by to melo byt jeste
> vyraznejsi. Text je v podstate zbytecny, nikdo to necte, cela straka
> "Vyhod" by se dala predelat jen na nadpisy, ktere by se v lepsim pripade
> rozbalovaly po kliknuti, ale toho textu je tam moc. Ke kazde vyhode je
> nezbytna ikona. Slouceni stranek "kde ziskat" a "jak vyzkouset" je asi
> [...]

Jakakoli popularizacni snaha je super. Ale je to presne jak pise Adam.
Kdybychom Michalovu nahledovou stranku podrobili user testingu tri mirne
motivovanych neodborniku, neprosla by IMHO ani u jednoho.

Kazdy z nas se dnes chce ucit co nejmin noveho, pokud mozno okamzite najit
odpoved na svou otazku ci nasmerovat na reseni. K tomu pomaha design,
grafické prvky a profesionalne upravene texty.

Vadi mi hura-formulace typu: "Chování Linuxu je za každých okolností
předvídatelné, ovladatelné a dohledatelné. S Linuxem se nedostanete do
situace, kdy byste nemohli přijít na to, co a jak systém nebo aplikace
dělá. Všechny služby, které na systému běží, máte plně pod kontrolou."
Dělám s Linuxem od roku 1996 a s nástupem systemd je toto za mě rozhodně
mimo realitu. Plus další tendenční tvrzení na té stránce.

V.