HELP! apache AH00052: child pid exit signal Segmentation fault (11)

Petr Stehlík pstehlik na sophics.cz
Středa Červen 17 07:59:43 CEST 2020

Ahoj,

upgradoval jsem mnoho let spolehlivě běžící LAMP server z Jessie na
Stretch a hned poté na Buster. Pět dní všechno vypadalo dobře, ale
šestý den 15 minut po půlnoci začal apache padat na Segmentation fault.
Na každý požadavek na jakýkoliv web z těch mnoha hostovaných vždy
okamžitě spadlo to pro onen požadavek forkované dítě.

Pomohl restart celého apache. Vydrží běžet necelý den (výjimečně i
několik dní). Většinou pár desítek minut po další půlnoci začne znovu
padat. Myslel jsem si, že to souvisí s logrotate, který přesně o
půlnoci reloaduje apache, ale ne - už jsem viděl začít padání i
odpoledne, když jsem s ním hodně laboroval.

Google tento druh pádů najde, ale lidi to řešili před 10-15 lety, a
většinou za to mohla chyba v tehdejším PHP. Nic za poslední roky jsem
nenašel, co bych mohl nějak aplikovat na moji situaci nebo použít
nějaké řešení.

Zkoušel jsem měnit velikost paměti pro PHP (nepomohlo), zkoušel jsem se
pomocí GDB připojit k apache a vidět pád (nepodařilo se mi to, neumím
vidět to forknutí ani s "set follow-fork-mode child"), zkoušel jsem
změnit LogLevel z warn na debug, ale v logu nic užitečného nevidím.

Tento LAMP server je 32bitový a běží uvnitř LXC kontejneru na 64bitovém
hostiteli. Na stejném hostiteli běží několik dalších LXC kontejnerů s
podobnými 32bitovými LAMP servery, ale se Stretchem, a ty fungují už
mnoho let OK.

Zkoušel jsem také upgradovat hostitele ze Stretche na Buster, protože
jsem si matně pamatoval, že LXC zlobí, když hostitel běží na starší
verzi než host/kontejner, ale to taky proti Segmentation fault pádům
apache nepomohlo.

Mám ještě i další servery - LXC hostitele se Stretchem, kde běží
64bitový kontejner s Busterem a LAMP a tam taky všechno běží OK. Tak že
by problémy nějak souvisely s 64bit hostitel - 32bitový _BUSTER_
kontejner? Už opravdu nevím, čeho se chytit.

Kdyby měl někdo nějaký nápad, jak to spravit nebo aspoň čím najít zdroj
problémů, byl bych moc vděčný.

Díky!

Petr