Linux mdraid1 postupne vyndany oba disky

Slávek Banko slavek.banko na axis.cz
Sobota Leden 22 19:40:14 CET 2022

Dne so 22. ledna 2022 14:18:58 Adam Pribyl napsal(a):
> Pokud by to tedy nekoho zajimalo, tak nastesti je mdraid natolik
> chytry, ze druhy disk jako "faulty" neoznacil a po restartu server
> nastartoval jen z jednoho disku v degradovenam stavu. Stacilo tedy
> chybejici (prvni vyndany) disk pridat znovu do pole.
>
> Adam Pribyl

Ahoj,

večer jsem posílal reakci obsahující informace vysvětlující stav, který jsi
restartem potvrdil, ale mail se asi nějak cestou ztratil. Zkusím tedy
ještě jednou - pro účely archivu:

Předpokládám, že po vyndání prvního disku a následném vrácení nikdo
nezařadil disk zpět do pole, a proto byl nadále neaktivní. Po vyndání
druhého disku by tak systém ztratil veškeré úložiště, což by odpovídalo
popisovanému stavu => pingat se dá, ale cokoliv, co potřebuje disk, má
smůlu. Následné vrácení druhého disku proto nevedlo k ničemu.

Stav raid by proto měl být takový, že disk, který byl aktivní déle, je
nadále plně platným členem raid pole (má nejvyšší "Events") a po restartu
by se měl normálně chytit a běžet => v podstatě jako když systém natvrdo
spadne při selhání napájení nemaje UPS. Disk, který byl vyndaný dříve, by
měl být rozpoznaný jako neplatný (má nižší "Events") a do pole nebude
zařazen automaticky => je třeba jej následně zařadit do pole ručně. Pokud
měly pole definovanou bitmapu, pak by po zařazení disku měla synchronizace
proběhnout rychle. Pokud bitmapu nemá, bude se synchronizovat celé.

Zdraví
--
Slávek