Linux mdraid1 postupne vyndany oba disky

Adam Pribyl pribyl na lowlevel.cz
Neděle Leden 23 14:26:56 CET 2022

Diky moc za odpoved, ta prvni skutecne nejak nedorazila.

Moje obava byla, aby system, presto ze bezi uz jen z RAM neoznacil za
neplatny i druhy disk po jeho vraceni do systemu, ale zjevne uz je po
takove operaci natolik v rozkladu, ze tak neucini nebo to dela zamerne...
nasledne jsem zkousel aspon na virtualu chovani mdraidu a vypada to, ze
druhy disk z raid1 pole prakticky nelze odebrat a oznacit za neplatny.
Pokud by ale uz prvni disk byl oznaceny za neplatny, druhy fyzicky
zkolaboval ci byl uplne odbebran, tak si myslim ze system uz nenabehne bez
toho, aby se prvni disk, byt puvodne odebrany, rucne nezaradil do pole
pres nejaky rescue.

Adam Pribyl