vypnuti cestiny v ceskem linuxu ...

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Únor 25 17:31:46 CET 2000

> Send reply to:  redhat-cz na linux.cz
> Date sent:      Fri, 25 Feb 2000 15:38:07 +0100
> From:           Zelenka Vaclav <vaclav.zelenka na alcatel.cz>
> To:             redhat-cz na linux.cz
> Subject:        vypnuti cestiny v ceskem linuxu ...

> Ahoj!
>
> Muzete mi nekdo poradit, jak v Linuxu vypnu ceske prostredi takev textove
> konsoli (v KDE se mi to povedlo) ... Nelibi se mi, kdyz na me treba 'more'
> nebo 'vi' mluvi cesky :( ...

Je potreba, aby kategorie LC_MESSAGES byla C. LC_ALL ma prednost, takze
je potreba LC_ALL zrusit a nastavit LC_CTYPE (aby fungovale ceska
klavesnice a funkce isalpha, isupper, toupper, ...) a LC_COLLATE (aby
fungovalo ceske trideni - pokud ho chcete) na cs_CZ. A pokud mate zajem o
ceske manualove stranky, tak LANG=cs, jak bylo v predchozim mem dopise.
Jinak viz http://www.penguin.cz/czech-howto/ kapitola o locales.

>  Dale bych se rad zbavil tech citatu, ktere se
> vypisuji na konsoli po nalogovani ... (neznam bohuzel startup-sequenci
> Linuxu). Poz. pouzivam, jak jinak, RedHat 6.1. CZ.

rpm -e fortunes-cs

                                                      S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229