Hlasovani o podobe Redhat-cz

pcernoch na imc.cas.cz pcernoch na imc.cas.cz
Čtvrtek Březen 16 09:43:37 CET 2000

> Pocitejte ale s tim, ze pokud tam bude vic CD bude to drazsi. PetiCD
> debian stoji tusim 500. JednoCD Redhat stal stovku, takze lze
> predpokladat, ze dvojCD bude za 200. To uz nemusi byt pro kazdeho
> prijatelne a nastava tady propastny rozdil mezi palenym CD a oficilani
> verzi.

Moc se omlouvam, vim ze to sem nepatri, ale je srandovni jak
se dohadujeme o tom, jestli za CD se systemem a spoustou
programu a jeste vetsi spoustou dokumentace a za druhe CD s
dalsi spoustou programu budeme platit 100 nebo 200 Kc.
Vim ze je to dulezite, protoze vetsina lidi kteri budou zkouset
Linux zrejme (vcetne mne) moc penez nema.

Zabavne mi to pripada z toho duvodu, ze jedine CD prakticky pouze
se systemem napr. Win98 stoji kolem 8000 Kc ... (samozrejme,
bez upgrade). Clovek k tomu sice zrejme dostane tisteny manual,
ale jiste maji mnozi z vas 'bajecne' zkusenosti s dokumentaci,
technickou podporou a napovedou, ze jo ?

Zda se mi bajecny Danuv napad o moznosti volitelne prikoupit
druhe CD  (treba s navrhovanou slevou).

Vydani CD  s PowerTools (PT) osobne povazuji za dobry napad,
protoze ne kazdy ma k dispozici pevne spojeni a vypalovacku a
samozrejme dostatek casu pro hledani softu na netu.

Co se mne tyce, PT jsem si stahnul a vypalil - co se mi pak velmi
hodilo a jeste stale hodi.
Jenze - ne  vse co by clovek potreboval tam je.

Jiste by napr. spousta lidi privitala pritomnost programu jako :
StarOffice, WP, TED, KOffice (tu nemuzu prinutit ukladat do
 souboru, nevite co s tim ?), nejake jine programy pro kresleni
 krome Gimpu - hlavne vektorova grafika, zajimave utilitky pro net,
 zpracovani dat ....

Kdyz pominu licencni podminky (snad u WP a SO ?), jiste by stalo
tyto programy proste jenom pridat do nejakeho adresare na CD,
klidne bez pocestovani. Dulezitejsi je totiz podle mne moznost
psat a tisknout cesky text nez aby program na mne vzdy cesky
mluvil.

Z vyse uvedenych duvodu si delam svoje 'soukrome' PT, i kdyz
spousta programu bude zrejme identicka s oficialnimi PT ...
Zatim toho moc neni, az toho bude vic, tak muzu poskytnout
vypis - treba by se mohlo neco z toho hodit.

Tim vsim chci rict ze snad neni nutne druhe (nebo dalsi) CD
udrzovat.
Mozna by stacilo kdyby se dal do kupy soft co mame kazdy
stazeny, treba by se to mohlo trochu protridit a jednoduse by
se to vypalilo.

Snad si to predstavuji jako Hurvinek valku, ale podle mne
by stacilo mit jenom nekde 650 MB volneho mista kde by se
to vse shromazdovalo.
Nestacilo by pak dat CD pouze nejake neutralni
(nebo lepe nejake pitome) jmeno ?

Treba "Vsehochut", nebo "Brouzdacek" :-)

Jestli by byli k obsahu nejake  pripominky, uzivatele by se jiste
ozvali.
A mnozi by byli jiste radi, protoze ne kazdy bude pouzivat
PC s Linuxem jako server nebo pouze k praci se siti.
Navic, stejne mnozi z nich stravi SPOUSTU casu pouze tim,
ze budou nastavovat system k obrazu svemu a ZKOUSET
programy ktere k tomu dostali.

Tot zatim vse.

Petr